Boem, daar staat hij een leuke jongen waar je meteen helemaal hoteldebotel op bent. Je leert elkaar beter kennen en uiteindelijk krijg je een relatie. Hartstikke leuk, maar je krijgt er ook dingen bij waar je eigenlijk helemaal niet om hebt gevraagd.

Een van de eerste waar je mee in aanraking zult komen, is zijn vriendenkring. Opeens leer je allemaal mensen kennen waar je lief al jaren mee klikt en waar jij opeens als newbee en als aanhang van ook mee moet gaan klikken. Een zware taak die zeker niet snel volbracht is, maar als het lukt staat er een mooie beloning tegenover: nieuwe vrienden!!!

Niet veel later zal de schoonfamilie volgen. Een goed geoliede machine waarin je vriend past als een puzzelstukje, de vraag is alleen of er ook een verlengstuk beschikbaar is voor jouw. Wederom een situatie waarin jij de vreemdeling bent en waarin je je rol binnen de groep moet bepalen.

De schoonfamilie brengt vanzelf het volgende punt met zich mee namelijk andere normen en waarden. Ieder gezin heeft dingen die ze belangrijker vinden dan anderen, vaak wordt dit via de opvoeding doorgegeven. Daardoor kunnen jij en je vriend op bepaalde gebieden nogal verschillen. Ik merkte dit aan het begin van mijn relatie heel erg. Ik ben opgevoed met het idee dat strikt op tijd komen erg belangrijk is terwijl het bij mijn vriend thuis minder belangrijk was. Hierdoor stond ik regelmatig boos te wachten, totdat hij er eindelijk was. Hierin zijn we naar elkaar toegegroeid, maar in het begin vond ik het erg lastig. images

Soms kun je ook te maken krijgen met exen. Meiden die niet verder kunnen en je vriend steeds blijven lastig vallen met het verleden. Om mij heen hoor ik regelmatig verhalen hierover en het kan best lastig zijn om daar mee om te gaan.

Eigenlijk is een relatie natuurlijk heel leuk en moet je er vooral van genieten ook al krijg je er gratis dingen bij.

Gratis dingen kunnen soms ook heel fijn zijn 🙂
Weten jullie nog meer dingen die je er gratis bij krijgt?

Liefs Eline

